De eerste schreden - Reisverslag uit Manly, Australië van Michael Doorn - WaarBenJij.nu De eerste schreden - Reisverslag uit Manly, Australië van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

De eerste schreden

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Juli 2011 | Australië, Manly

Na een goede nachtrust zaterdagnacht werd ik ruim voor m'n wekker ging wakker. Nadat ik controleerde of ik niets vergeten was even goed ontbijt genoten, om vervolgens nog één controle te doen. Ik ben naar mijn ouders gereden die mij vervolgens weer naar Schiphol brachten. Na snel afscheid genomen te hebben heb ik mezelf ingecheckt en me richting de gate verplaatst. Door de controle heen, met een kwinkslag was ik door de bodyscan heen, wat een gemak, was hier nou al die ophef over? Een boeing 747 stond klaar en heb al met veel soorten vliegtuigen meegevlogen maar dit boegbeeld stond nog niet op m'n oeuvre. Na een half uurtje wachten mochten we het toestel in en voor we het goed en wel doorhadden verlieten we het regenachtige Nederland.

De vlucht verliep prima, achttien afleveringen How I Met Your Mother, Iron Man 2 en nog wat afleveringen The Big Bang Theory later geland in het kletsnatte Hongkong (tot en met Sydney was opvallend genoeg alleen west-Siberië wolkenvrij), overgestapt op een ander toestel en binnen twee uur van landing zaten we alweer in de lucht. De tweede vlucht begon goed, weer verder met The Big Bang Theory, Insidious, puzzelen om er vervolgens in één keer helemaal klaar mee te zijn. Oeps, nog zeven uur, en als je er nog op gaat letten gaat het allemaal niet sneller, dan maar verder tv kijken, al dringt er weinig meer tot je door. Gelukkig hield een stewardess een oogje in het zeil. Mijn ene drinken was nog niet op of de volgende was alweer onderweg; m'n buurman zag het met lede ogen aan. Het laatste stukje van de vlucht was toch wel het mooiste, niet alleen vanwege de naderende bevrijding, maar ook omdat we langs het centrum van Sydney vlogen en het was al donker en dat zag er prachtig uit met alle lichtjes.

Na de landing vrij snel door de douane; Laura me kwam ophalen. Ik zag haar al zitten en ik kon tot binnen vijf meter naderen zonder dat zij me zag, maar na 30 seconden had ze het door en vloog me om de nek: ook Nederlanders kennen een warm welkom! Erg leuk om elkaar na bijna een jaar weer in levende lijve te zien. Wel wat onwerkelijk allemaal, de ene dag zit je in het pitoreske IJsselstein, de volgende dag aan de andere kant van de wereld, niet geslapen ook dus lekker "fit." Super elkaar weer te zien. Even het stabiele thuisfront laten weten dat ik was aangekomen; om in de trein naar Circular Quay in het centrum te gaan. Dit is waar de meeste veerboten aanleggen bij Harbour Bridge en The Opera House.

De ferry naar Manly genomen, samen met Laura op het dek gezeten, foto's genomen, lekker gekletst en van de mooie uitzichten genoten en van de ene baai naar de andere gevaren. 30 minuten later aangekomen in Manly en niet veel later bij Laura's stekje aangekomen. Mooi oud huis, haar kamer is echt Laura-style. Erg lang hield ik het niet meer uit, ben in diepe coma geraakt, werd af en toe wakker, maar ik was zo weer weg. Ik had mijn wekker niet gezet dus werd pas in de middag wakker en had niet heel veel tijd meer om naar Sydney te gaan dus heb in Manly maar een rondje gewandeld. Mooie stranden hier en fraaie uitzichten over de baaien. Het was echt een dag om bij te komen dus niet veel meer gedaan en 's avonds bijtijds naar bed; dit keer wel de wekker gezet.

Het is woensdagochtend inmiddels, Laura was alweer naar werk en ik nam om 08:50u de ferry naar het centrum. Hier heb ik rondgewandeld om vervolgens richting het zuiden te lopen; dit was de richting die ik moest aanhouden om bij Darling Harbour te komen, een bedrijvig gebied met veel bezienswaardigheden. Ik had voorgenomen naar het aquarium en een wildlife experience te gaan en heb combi-tickets gekocht zodat ik ook nog in de Sydney Tower kon en naar een aquarium in Manly.

Ik ben begonnen bij Sydney Wildlife World waar veel Australische diersoorten waren, de meest noemenswaardige zijn een zoutwaterkrokodil van 5 meter ('they call me Rex,' en een koning is het zeker), de taipan (de giftigste slang van de wereld), koala's en een fraaie loopvogel genaamd de Cassowary.

Daarna ben ik Sydney Aquarium ingelopen waar vooral het vogelbekdier, de haaien en de dugong (zeekoe) opvielen. Ik ben niet heel lang gebleven hier, veel van het onderwaterleven al in Indonesië gezien en hoop over een paar weken het great barrier reef aan te doen (kleine voetnoot, ondanks de dubbele controle was ik mijn duikbrevetten en logboek vergeten, met dank aan mijn vader is het benodigde onderweg met express post).

Na een lunch bij Starbucks (waarvan Laura niet wist dat die er was; als bewijs maar een city mug van Sydney cadeau gedaan) verder gewandeld naar Hyde Park en de 280m hoge Sydney Tower opgegegaan; op 250m is het uitzichtpunt en kan je alle kanten op kijken die je wil; als je hoogtevrees hebt niet aan te bevelen! Hier kom ik wel even aan bij het onderwerp "weer", toen ik aankwam was het nog lekker maar dinsdag sloeg het ineens om en kwam het gisteren met bakken uit de hemel. Er was zelfs sprake van storm. De verre zichten waren dus niet zo ver... Het heeft de pret niet mogen drukken, ben verder gelopen door velerlei malls, door allerlei straatjes en zag wel waar ik terecht kwam. Ik ben nog naar een IMAX geweest en heb daar in 3D een film gekeken voordat ik weer terug zou gaan richting Manly. Laura zou later thuis zijn en rond half negen waren we allebei terug; ze heeft een heerlijke zalmmoot bereid en ik had als toetje brownies meegenomen, de lekkerste brownie ooit! Tegen de tijd dat we klaar waren was het alweer tien uur en belden we feestvarken Tommy! Cadeaus had hij nog niet gehad maar dit belletje van ons kon hij wel waarderen; wij hebben ook gelachen! :-)

We hebben nog gekeken naar wat we gaan doen en wanneer, de weersvooruitzichten zijn niet goed, en dat geldt voor heel Australië. We kwamen er niet echt uit en we zijn niet veel later gaan liggen; na zoveel gelopen te hebben was ik echt gebroken. Het was ondanks het weer een schitterende dag, Sydney is echt leuk, veel te zien en te doen en veel bedrijvigheid; allerlei shops en eetgelegenheden. Vanmiddag ga ik hier in Manly naar het aquarium, en dan met name om te kijken of ik daar met haaien kan duiken (bieden ze aan maar even kijken wanneer etc.). Vanavond maar eens de knoop doorhakken voor het verdere reisplan.

  • 21 Juli 2011 - 07:55

    Tamara:

    He wat cool om te lezen.. vind het zo gaaf joh ff helemaal deruit.
    geniet ervan. maar dat komt vast wel goed.. liefs Tamara

  • 21 Juli 2011 - 08:44

    Tom Van O.:

    Lotoesss...is weer genieten dit verslag!! Die 6e foto sta je trouwens goed op. Wellicht een leuke profielfoto op facebook als je terug bent!! :)

  • 21 Juli 2011 - 14:55

    Regien:

    leuk zo,n reisverslag zomaar in een andere wereld!heel veel plezier
    groetjes van ons

  • 21 Juli 2011 - 18:20

    Wilma En Goos:

    Wat een geweldig verhaal. Alsof we er zelf zijn. Oude herinneringen komen boven.
    Groetjes aan Laura en ENJOY!!


  • 22 Juli 2011 - 08:51

    Marlou:

    He vriend, Wat goed te lezen dat je veilig aangekomen bent en je goed vermaakt daar in het verweggiestan.. Leuk!! W8 op je volgende verslag.. Heel veel plezier en geniet ervan.. Duiken met de haaien.. je bent er wel eentje hoor.. als je maar heel blijft.. ;-) Dikke kus... MrlZ

  • 22 Juli 2011 - 17:27

    Linda Kervers:

    Hey Mike!

    Ik lees dat het helemaal prima gaat daaro, leuk dat je zoveel dieren bekijkt, zou ik ook doen! Ben benieuwd of je mag duiken met de haaien, zou toch helemaal geweldig zijn!?
    Ik kijk uit naar de verdere verslagen en geniet ervan he!
    xxx

  • 22 Juli 2011 - 19:31

    Ewoud:

    Jaar of 14 geleden daar ook tijden rond gehangen. Wat een super stad vond ik het en wat lijkt het ook al weer lang geleden! Maar als ik je verhaal lees zie ik het zo weer voor me. Super!

    God, we waren broekies en wisten niet wat ons overkwam in die hoerenbuurt. Hoe heet ie nou ook al weer? Daar waar de lichamen met krijt op de stoep en weg getekend zijn en waar de junks met de spuit nog in de arm in de portiekjes liggen. En ook daar waar je, als je geen drankje wil bestellen, hardhandig de stripclub wordt uitgesmeten door een te brede Ozzie. En die onze "no worries" ff niet kon waarderen;)

    Veel plezier man!

  • 22 Juli 2011 - 19:32

    Ewoud:

    Ik weet het al weer. Kings Cross;)

  • 27 Juli 2011 - 09:30

    Christiaan Aka Nelly:

    Mooi verhaal Michaelinho! Erg leuk om te lezen, vooral omdat ik zelf ook geweest ben en alles herken wat je (be)schrijft.

    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Made in Australia

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Control Alt Delete

11 Augustus 2011

Going green

08 Augustus 2011

The charming whisperer

03 Augustus 2011

The homecoming king

27 Juli 2011

The Manly Feeling
Michael

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 48897

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 13 November 2018

The Ring of Fire

10 Juli 2018 - 21 Juli 2018

De Odyssee

09 Oktober 2017 - 20 Oktober 2017

Gone fishing

31 Augustus 2016 - 21 December 2016

Pacific Rim

09 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Diving the Andaman Sea

13 Mei 2015 - 02 Juni 2015

Bali (and more?)!

06 September 2014 - 21 September 2014

Diving in paradise

19 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Freediving Tenerife

06 Juni 2013 - 16 Juni 2013

Kopje onder in het land van de farao's

17 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Made in Australia

07 Juni 2009 - 28 Juni 2009

ZO-Azië

11 Mei 2007 - 28 Mei 2007

Yucatan

Landen bezocht: