Slecht nieuws uit Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu Slecht nieuws uit Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws uit Palenque

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

17 Mei 2008 | Mexico, Palenque

Tja jullie zien t al aan de titel maar we hebben niet zo goed nieuws, we zijn bestolen Niet teveel schrikken. Het valt nog enigzins mee maar Michael´s camera en zn nieuwe Ray Ban zonnebril zijn weg. We zijn dr echt goed ziek van want Michael had heel veel foto´s gemaakt. Gelukkig waren er veel dubbel (hadden best veel dezelfde foto´s) maar er zijn er ook een aantal unieke verloren gegaan We hebben net 3 uur op t politie bureau gezeten zodat we straks bewijs hebben voor de verzekering.

Michael: Het ging ook allemaal anders dan normaal. Normaliter doe ik geen oog dicht in de bus of het vliegtuig maar vannacht doezelde ik regelmatig weg. Op een gegeven moment werd ik half wakker en zag een man vlak naast me staan. Ik vertrouwde hem niet helemaal en hield hem in de gaten met een oog maar zag verder niets opvallends. Vanmiddag gingen we eten in een restaurantje wat er leuk uit zag en toen wilde ik dat natuurlijk fotograferen maar waar was mijn camera? Snel terug naar het hotel maar ook daar niets, was ik hem verloren of was er iets anders?

Jeanitha: Ik nog snel gebeld naar Merida in de hoop dat Michael m vergeten was maar nee ze hadden niets gevonden. Toen ik terugkwam op de hotelkamer wisten we t zeker. We waren bestolen want Michaels zonnebril was ook weg. We konden serieus wel janken want een camera en een zonnebril zijn vervangbaar maar je foto,s en daarmee je herinneringen dus niet. Ondanks dat had t nog veel erger kunnen zijn. Zo hebben ze mijn camera niet gepakt (waarschijnlijk te groot geweest en mn tas lag naar achteren in dat bovenvak) en hebben ze Michael,s telefoon over t hoofd gezien. Onze paspoorten en portemonnee,s hadden we in onze broekzakken gehouden. Kan je nagaan als dat gestolen was geweest......

Michael: Wat valt er nog toe te voegen? Na drie uur bij de politie te hebben gezeten ben je redelijk afgedraaid, dus dat zijn we nu dan ook. We zullen het dadelijk niet te laat maken want morgenochend 6 uur worden we door de bus opgehaald voor onze trip naar Yaxchilan en Bonampak (beide vlak bij Guatemala, niet Belize zoals eerder gemeld). Volgende keer hopelijk een zonniger/leuker bericht, geniet nog even van de laatste dag van het weekend.

Jeanitha: ach om t verhaal nou niet helemaal treurig te maken kan ik nog wel wat leuke dingen vertellen. Zo heeft Ellyne,s man Chucho ons naar t busstation gebracht omdat er op vrijdag geen taxi,s waren (allemaal bezet) en dat vonden we toch wel een heel vriendelijk gebaar. Daarnaast kan t, zoals ik zei, altijd nog erger. Op het politiebureau zat een man met een eigen bedrijf. Hij was overvallen, ja en niet bepaald zachtjes, gemaskerde en gewapende mannen hadden een groot geweer/pistool tegen zn hoofd gezet en m daar ook een flinke mep mee op zn hoofd verkocht. Ik vroeg m nog of t zapatisten waren en als ik t goed begreep was dat zo. Zapatisten moeten jullie maar ff op google opzoeken (lang verhaal). Het eten in dat leuke restaurantje was overigens erg lekker dus daar gaan we zometeen nog een keer eten.
O ja nog iets..... de hotels geven hier zichzelf sterren ofzo haha. We zitten in een zogenaamd 4 sterren hotel, nou echt niet dus... T is allemaal nogal gaar en sfeerloos en t personeel is ook niet echt vriendelijk. Hoe we hier terecht zijn gekomen? Nou ons eigenlijke jungle-hotel konden we niet bereiken en we wilden de gok niet wagen omdat we heel vroeg in de morgen aan zouden komen dus we hadden niet veel keus. We hebben ons net even met de taxi naar t jungle hotel laten brengen en ze hebben plek voor morgennacht dus dat gaat helemaal goed komen
Anyway we proberen ons met dit soort dingetjes maar op te peppen want t nare gevoel van de hele toestand is nog niet verdwenen. Hopelijk hebben we morgen een leuke dag zodat we onze zinnen even op wat anders kunnen zetten en we snel uit onze down-stemming komen.
Groetjes