Vamos a la playa - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Mei 2008 | Mexico, Tulum

Hallo allemaal,
We zijn weer geland en dit keer in Tulum. T heeft even wat voeten in de aarde gehad want een busrit van 15 uur!! gaat je niet in de koude kleren zitten. De mexicanen zijn niet bepaald punctueel dus we vertrokken al ruim een uur later dan gepland. Na ja t was niet anders en we zaten in de meest luxueuze bus die je je maar kon bedenken dus we lagen zo knock out. Totdat we merkten dat er al een tijdje geen beweging in zat. Welgeteld 3 uur lang kwamen we geen cm voor of achteruit en niemand wist waarom. T was ook zwaar mistig en ik hoorde de chauffeur iets over ´la luz´ zeggen dus ik dacht nog dat zn lampen kapot waren en er dus een nieuwe bus moest komen (wegverlichting daar doen ze hier niet aan namelijk). Maar goed om een lang verhaal kort te maken, er was aan de andere kant van de weg een vrachtwagen gekanteld en die kregen ze niet weg, dus vandaar ellenlange kilometers file beide kanten op. Uiteindelijk zwaar gaar aangekomen maar gelukkig hebben we een prima hotelletje. Eerst maar eens even een douche gepakt want wat voelden wij ons smerig zeg.

Verder eigenlijk niet veel soeps hier gedaan. Beetje rondgestruind in t stadje en daarna even aangebeld bij Janet (de ´huisbazin´ voor wat uitleg over restaurantjes/duikmogelijkheden etc. Onderweg naar t restaurant liepen we nog langs een of ander plein of iets wat er op leek waar een openbaar optreden was van echte Mexicaanse volksdansen. Heel erg leuk om te zien. We waren een van de weinige toeristen en verder stond t helemaal vol met Mexicanen. Des te leuker natuurlijk Daarna heerlijk gegeten bij de Argentijn met de nodige heerlijke vino dr bij.

Ow internetcafe gaat over 5 min dicht. We moeten ff haast maken. Vandaag zijn we naar t strand geweest. Maar daarvoor zijn we nog even langs de duikwinkel gegaan die Janet aanbevolen had. Morgen gaan we beginnen met onze 3 daagse duikcursus (Michael: ik lift vrolijk mee, even wat opfrissing van mijn brevetten), de walvishaaien kunnen we op onze buiken schrijven want ze zijn er wel maar pas vanaf 1 juni mag je er mee gaan zwemmen van de regering. We stoppen nu want de tent gaat dicht. Morgen het eerste bericht over de duikervaringen!

Adios!