Made in Australia... Heading to Australia - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Doorn - WaarBenJij.nu Made in Australia... Heading to Australia - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

Made in Australia... Heading to Australia

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Juli 2011 | Nederland, IJsselstein

Normaliter ben ik niet zo bezig met of ik op vakantie ga of niet. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van vakantie en reizen, ik zie het op het moment dat het zover is allemaal wel, maar dit keer is het anders. Een aantal weken geleden een ticket geboekt naar Australië: een droom die ik al lang koesterde, en nu ik dit 'aan het papier' toevertrouw kan ik ook niet echt uitleggen waarom ik er zo lang mee heb gewacht.

Australië heeft een grote aantrekkingskracht op veel mensen, het is ver weg (van de realiteit), totaal ander klimaat (in allerlei opzichten), het is waarschijnlijk dat ik die aantrekkingskracht ook had gehad zonder dat deze door mijn ouders is gevoed; ze hebben twee jaar in Melbourne gewoond. Over deze tijd heb ik zoveel mooie verhalen gehoord, het leven, het weer, de mensen, het landschap, de diversiteit, ze spraken er altijd met veel elan over. De bedoeling was dat de hele familie ging emigreren, maar uiteindelijk vertrok een handjevol, en bleef het gros in Nederland. Uiteindelijk zijn mijn ouders familie en Nederland toch gaan missen en na twee jaar keerden ze weer terug. Ondergetekende was toen al in de maak, al wisten mijn ouders dat op het moment van terugkeer naar Nederland nog niet. Ik heb nog wel eens verkondigd dat ik een kangaroo-tattoo heb met de tekst "Made in Australia."

Eigenlijk is de droom er een jaar rond te gaan reizen, misschien zelfs wel blijven, we hebben het nu over een schamele vier weken... Nog niet genoeg om ook maar een fractie van het land mee te maken maar ik ga er het meeste proberen uit te halen. Ik hoef volgende week eigenlijk alleen nog m'n koffer in te pakken en dan ben ik er klaar voor. Ik begin nu toch echt een soort van zenuwachtig te worden, in de goede zin van het woord! Het programma staat nog niet bepaald vast, ik land maandagavond 18 juli in Sydney, en zal de eerste week bij Laura, een vriendin die daar nu een klein jaar woont, verblijven.

Ik zal zelf de eerste dagen de stad een beetje gaan verkennen; Laura moet nog een paar dagen werken. De must-sees zijn in kaart gebracht en Laura zal vast nog wel wat tips hebben. Daarnaast heb ik twee jaar geleden op een jungle trek op Sumatra een stel ontmoet wat tegenwoordig in Sydney woont, hier contact mee onderhouden en toen ik emailde dat ik die kant op kwam kreeg ik een hele enthousiaste reactie met een warm welkom en telefoonnummers werden gelijk gestuurd. Dit type gastvrijheid hoor ik van veel Australiëgangers, hier word ik wel vrolijk van! Voor mijn werk heb ik ook regelmatig contact met wat collegae daar en die wil ik ook gaan opzoeken, altijd leuk om de mens aan de andere kant van de lijn te ontmoeten, op de spreekwoordelijke uitzondering op de regel na dan, maar ik ga uit van het positieve.

Na de verkenning van Sydney is het de bedoeling samen met Laura rond te gaan trekken en heel veel staat er nog niet gepland, anders dan dat we waarschijnlijk Fiji willen bezoeken en lekker chillen in een hangmat aan een hagelwit strand, een paar duiken doen... Of we dit gaan doen? We zien het wel. Wat we zeker wel gaan doen is naar Melbourne.

Ik ben erg benieuwd naar waar m'n ouders gewoond hebben, en de vrienden van m'n ouders ontmoeten. Dit zijn de Ryans, waar ze nog steeds contact mee hebben (en inmiddels twee keer terug zijn geweest) en ik vele verhalen over gehoord heb. Vorig jaar was een zoon (Zac) met een vriend bij ons in IJsselstein op visite (geloof het of niet, ze waren helemaal 'in awe' van IJsselstein met alle oude bouwwerken, en met name de kerk) en dit zal met hem een weerzien zijn. De Ryans hadden vernomen dat ik die kant op kom en mijn ouders hadden vrij snel een email ontvangen, met daarin ook weer een warm onthaal! Alsof ik nog geen zin genoeg had, dit wordt alleen maar meer op deze manier. En iedere dag neemt mijn energielevel toe; wat zich vertaalt in steeds minder uren slaap. Zac heeft inmiddels ook gemaild en ook die reactie was weer doorspekt met vriendelijkheid en gastvrijheid!

Hoe we naar Melbourne gaan weten we nog niet, waarschijnlijk met de auto al zal dat ook een beetje afhangen van het weer en de tijd die we hebben in het grotere plaatje. Hoe dat plaatje er uit zal zien, geen idee nog! Ik hou wel van een algemeen plan maar van mij hoeft alles niet van uur tot uur vastgelegd te zijn; ik zie wel waar de wind ons heen voert. Ik heb er ongelooflijk veel zin in, over precies een week land ik in Hongkong, om een paar uur later de laatste etappe in te zetten. Het volgende bericht zal vanuit Sydney komen.

Michael

  • 11 Juli 2011 - 08:37

    Serge:

    Heel cool, Mike!!! Heel veel plezier en ik blijf je volgen!
    grtz,Serge

  • 11 Juli 2011 - 09:10

    Nelly Dundee:

    Michaelinho,

    mooie intro op je aanstaande vakantie!!

    Dit lezen maakt me nog meer jaloers. Ik, als mede-australieganger, weet 100% zeker dat je een toptijd gaat hebben. En probeer vooral de 'no worries' vibe vanaf dag één te pakken te krijgen!

    Have fun!! Cheers mate!!

    Gr. Christiaan

  • 13 Juli 2011 - 15:37

    Wilma:

    Goos en ik zullen je volgen. Als je het niet te erg vindt toch met een lichte afgunst want we zouden weer naar dat prachtige land willen.
    Dikke kus,

  • 17 Juli 2011 - 19:31

    Ingrid En André:

    Hoi Michael,
    Nu ik je verhaal heb gelezen zit je al hoog en droog in de lucht dus je zult het pas lezen als je al 'down under' bent. We wensen je heel veel plezier!

    Groetjes, Ingrid en André

  • 18 Juli 2011 - 18:28

    Wilma:

    Je bent aangekomen, ongetwijfeld uitgeput want het is echt aan de andere kant van de wereld. Na een goede nachtrust lekker de stad in!!!
    Dikke kus.

  • 18 Juli 2011 - 18:47

    MARJO:

    Een ontzettend leuke tijd daar en je hebt natuurlijk het beste gezelschap wat je maar wensen kunt:)

  • 22 Juli 2011 - 08:56

    Marlou:

    Zag dat mijn berichtje niet was blijven hangen... Ik vind het helemaal geweldig wat je gaat doen!! ga je volgen en wens je heel veel plezier geniet met volle teugen en kom terug met je tatoo!! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselstein

Made in Australia

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Control Alt Delete

11 Augustus 2011

Going green

08 Augustus 2011

The charming whisperer

03 Augustus 2011

The homecoming king

27 Juli 2011

The Manly Feeling
Michael

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 49072

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 13 November 2018

The Ring of Fire

10 Juli 2018 - 21 Juli 2018

De Odyssee

09 Oktober 2017 - 20 Oktober 2017

Gone fishing

31 Augustus 2016 - 21 December 2016

Pacific Rim

09 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Diving the Andaman Sea

13 Mei 2015 - 02 Juni 2015

Bali (and more?)!

06 September 2014 - 21 September 2014

Diving in paradise

19 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Freediving Tenerife

06 Juni 2013 - 16 Juni 2013

Kopje onder in het land van de farao's

17 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Made in Australia

07 Juni 2009 - 28 Juni 2009

ZO-Azië

11 Mei 2007 - 28 Mei 2007

Yucatan

Landen bezocht: