Paradijsje? :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael Doorn - WaarBenJij.nu Paradijsje? :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

Paradijsje? :-)

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jaaaaa daar zijn we weer. Eerst maar eens even beginnen waar we gebleven waren: namelijk in Bangkok. Gisteren besloten maar eens wat bezienswaardigheden te gaan bekijken dus hup de straat op. Daar liepen we toevallig tegen een aardige Thai aan die ons van alles begon te vertellen over wat we moesten zien en bladiebla tuktuk, etc etc.

Michael: Er werden veel Wats (tempels) en het grote paleis voorgeschreven en een en ander werd zowel op onze kaart als op een stukje papier gekrabbeld. Dit leek wat verdacht omdat de Thai je nog wel eens met van alles en nog wat opzadelen zonder dat je het goed en wel doorhebt. Enfin, wij naar de eerste tempel, een staande buddha. Verschillende lezingen over hoe hoog deze was dus dat zoeken we nog wel eens na. Daarna naar de zwarte buddha gegaan die eens per jaar te bezichtigen was, toevalligerwijs toen wij er waren; normaal alleen voor royalty. Het beeld van deze buddha was 2500kg puur goud; niet mee te nemen als leuke souvenir dus!

Jeanitha: aangezien ik toch wat sceptisch was gezien die "1 dag per jaar open" en de prijs van de tuktuk (ja koningsdag, promotie van de staat ladiela) heb ik t toch allemaal even gechecked bij de man die in de tempel werkte. Het klopte allemaal dus die Thai was oprecht vriendelijk geweest. Afijn we reden van hort naar her, tussen de buien door want t hoosde nogal maar gelukkig zaten wij dan net te lunchen of stonden we droog in een tempel Echter, de belangrijkste dingen (grote paleis en liggende buddha) hadden we nog niet gezien dus hup racen met die tuktuk maar helaas het paleis kwamen we niet meer in; gelukkig konden we nog wel de liggende buddha zien.
O ja vergeet ik bijna het pakken-verhaal. M vertel jij maar ff (sjee wat een verhaal gaat dit worden zo haha).

Michael: We moesten even langs bij een pakkenzaak, promotieactiviteiten van de overheid om het toerisme weer op te doen bloeien en zo kreeg de tuktuk een coupon voor een gratis tank en wij tegen gereduceerd tarief en belastingvrij pakken aangemeten. Normaal een toeristentruc maar bevestigd door de tempel-man en de vriendelijke thai. Nou, die verkoper zag het wel zitten en wilde alvast een tanker laten aanmeren om onze bestellingen te verschepen . Daar kwam hij van een koude kermis thuis maar we zitten wel strak in het pak; die halen we op de terugweg op.

Jeanitha: Natuurlijk wel even flink onderhandeld over de prijs Dus we kunnen nog eten en de hypotheek betalen als we terug komen O ja naar die liggende buddha zijn we maar gelopen want onze tuktuk chauffeur was gevlogen bij het grote paleis. Ach hij had zn coupon voor gratis tank al binnen dus tja.... Anyway, we hadden van al dat geloop nogal honger gekregen dus huppekee naar een restaurantje dat ik nog kende van 2 jaar geleden en daar heerlijk gegeten. Pfff na ja daarna gingen de oogjes toch wel lichtelijk dicht dus terug naar t hotel, tukje gedaan, opgefrist, taxi weer in en naar de night bazar geweest. Hadden maar een uurtje dus niet zo heel veel gekocht maar was wel weer ff leuk.

Michael: Daarna naar Kao San road, een drukke bedoening met veel backpackers, muziek, eetkarretjes en de hele rateplan. Daar wat gedronken en aan de praat geraakt met een Belg en wat Thaise dames. Was erg gezellig en daarmee werd het flink later dan gepland; uiteindelijk hooguit een uur of vijf geslapen en vandaag was ons vertrek naar Kuala Lumpur waar we nu dit verhaal zitten te schrijven.

Jeanitha: De vlucht was zo gepiept (2 uurtjes) maar bij t hotel duurde allemaal iets langer dus ik was nogal moe. UIteindelijk kwamen we hier aan en we werden nogal overweldigd door de luxe en service. Wat een sjieke bedoening, niet normaal. Drie mannetjes die voor ons klaar stonden buiten, backpacks werden naar de kamer gebracht, er werd helemaal met ons meegelopen naar de receptie en de kamer, drankjes alles erop en eraan. Er zitten hier allemaal zakenmensen pfff komen wij hier aan op onze slippers en korte broek enzo terwijl ze dr hier allemaal strak in t pak bijlopen. We worden ook wel een beetje raar aangekeken maar ach. Het hotel (ja dat verklaart de titel) is een waar paradijsje en we hebben een kamer met een enorm raam erin waardoor we recht op de Petronas Towers kijken. We hebben maar roomservice besteld vanwege het uitzicht..... Oooow echt niet normaal zo mooi en de kamer is echt superdeluxe. Foutje van t hotel in ons voordeel, sorry jullie zijn ge-upgrade, hadden geen kamers meer dus we hebben jullie op de bovenste verdieping gezet (de service is hier ongekend). Niet bepaald vervelend deze gratis upgrade

Michael: Bangkok en Kuala Lumpur zijn echt totaal verschillend (buddha-moslim; vies-schoon, dicht bebouwd-ruimtelijk/groen)en we kijken ook hier onze ogen weer uit. Nog even filosoferend over de verschillen zei ik dat we het er wel later over zouden hebben maar mijn vermoeide talenwonder zei "ja, maar niet nu!" De Starbucks koffie mocht niet baten... Net nog een ronde langs de Petronas Towers gelopen en daar aan de babbel geraakt met een Frans stel en ook nu is het weer later dan gepland. Er valt zoveel te zien en te beleven; je wordt er in mee getrokken! We houden het hier maar weer bij voor vandaag; morgen gaan we vroeg op want we mogen nu bepaalde delen van het hotel niet in omdat we niet chique genoeg zijn (maar wel king room!!!) dus een extra excuus om te gaan shoppen. Tot de volgende keer maar weer!