PADI gehaald! :-) - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu PADI gehaald! :-) - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Michael Doorn - WaarBenJij.nu

PADI gehaald! :-)

Door: mvdoorn

Blijf op de hoogte en volg Michael

25 Mei 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Hola allemaal,
Nou ik heb m hoor; PADI Open Water Diver diploma is binnen De afgelopen drie dagen zagen er als volgt uit: 8.45 opstaan, ontbijten bij een heel goed tentje (Duitsers, oef wat een lekkere ontbijtjes ) aan de overkant van de straat, PADI video kijken en uitkijken dat we niet in slaap vielen, lunchen bij t Duitse eettentje en dan naar de cenote om te duiken. De tweede dag ging t al veel beter en heb ik als een heuse professional mn masker onderwater geklaard (iets optillen zodat ie gedeeltelijk vol loopt met water, dan bij je voorhoofd aandrukken zodat de onderkant omhoog komt en al t water er hard uitblazen met je neus), mondstuk in en uit gedaan onderwater. Ik was apetrots op mezelf hahaha. Gelukkig dit keer een stuk minder bang. Ik heb nog wel Marco´s en Michael´s handje beet gehouden maar dat kwam doordat het zicht erg slecht was (maar 2 m ofzo, jammer). Vrijdag zijn we ´s avonds nog met Marco uit eten gegaan bij een nieuwe sushi tent. Erg lekker want zelfs de taco´s, fajitas etc word je een keer zat.

Gisteren heb ik examen gedaan (ja gewoon back to school hoor zo´n duikcursus). Ik moest 50 vragen beantwoorden pfoe. Maar wel gehaald en daarna nog gaan duiken. Ik moest namelijk min. 10 meter diep toink! Daar kwamen de zenuwen weer want dat was toch wel erg diep. We hebben de 10 meter overigens niet gehaald. Het zicht was nog steeds erg slecht en daarom konden we ook niet in de zee, helaas. We hebben ook maar 1 duik kunnen doen. Marco heeft me dus gematst met t PADI diploma want eigenlijk moet je er 2 doen. Ach volgens hem was t zicht zo slecht dat ik vanaf nu overal makkelijk kon duiken Daarna Rodrigo nog even flink geknuffeld, bagage opgehaald en op naar Playa del Carmen.

Eenmaal daar aangekomen moesten we t hotel nog vinden. Ik ben niet zo handig in het opschrijven van hotel adressen zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, maar ik dacht dat ze t allemaal wel zouden kennen. Niet dus.... Gelukkig uiteindelijk iemand gevonden die t ons heel goed uitlegde. Ik wist echt niet wat ons overkwam toen we daar aankwamen. Wat een luxe!! Bagage werd naar de kamer gebracht, welkomstcocktail werd onder onze neus geschoven. Dat beloofde natuurlijk al veel goeds voor onze kamer.... En wow we hebben echt een ontzettend mooie kamer. De badkamer lijkt wel een balzaal en we zijn natuurlijk direct in de jacuzzi op ons enorme dakterras gedoken. Nee, niemand kan je zien dus je kan rustig in je blote kont rondlopen haha. Voor de nieuwsgierigen onder ons: www.hotellatortuga.com (niet op kijken als je frustraties van je werk hebt en ernstig toe bent aan vakantie ) We hebben de superior suite ofzo na ja superdeluxe dus

We moeten overigens wel even wennen aan Playa del Carmen. Het heeft een erg hoog Salou-gevoel haha. En veel Amerikanen!!! niet normaal. Supertoeristich maar wel heeeel veel leuke winkels, shoppen! Gisteravond zijn we nog even naar DE discotheek van hier geweest om mn PADI diploma te vieren We hebben t alleen niet tot t einde volgehouden want we hadden er tenslotte een lange dag op zitten. Anyway de Mojito´s smaakten errug goed

Vandaag gaan we lekker relaxen en morgen nog met de dolfijnen zwemmen (http://www.dolphindiscovery.com/).

Tot snel!